Free Cinema

A Tilos Rádió Free Cinema című filmes műsorának írásbeli dokumentációja.

Azt találtuk ki, hogy végigvesszük a filmkészítés fázisait úgy, hogy saját bőrünkön próbáljuk ki. Minden műsorba meghívunk valakit, akinek a tanácsait követjük. Egyelőre forgatókönyvírókat.

A jegyzeteket Turbina írja.

Friss topikok

  • Tessina: "Andriska úgy tűnik egy normális családi háttérből jön. Felmerült a kérdés, hogy a fiúknál is gáz-... (2009.10.22. 00:24) Egy karakter skicce
  • kerekgyarto yvonne: Felírlak, de melyikre?:) (Ma meg adás fél5kor.) (2009.07.09. 12:18) Egy maszk felöltöztetése
  • Freecinema: Ezt megvit@Beyonder: Ezt adasban megvitatjuk, azt hiszem, az erveidben van logika. (2009.06.01. 20:47) Brainstorming 1: Sertésinfluenzás Babe3

Linkblog

Al Pacino vagy Jean-Claude Van Damme legyen a hősünk?

2009.06.01. 20:45 | Freecinema | Szólj hozzá!

Ez itt a Tilos Rádió Free Cinema című  filmes műsorában zajló "csináljunkfilmet!" Workshopnak a dokumentációja.

Második adásunk (2009.05.28) résztvevői:
Műsorvezető:
Kerékgyártó Yvonne, Köllő Killa (Trillian)
Állandó vendég:. Tóth Csaba
Aktuális vendég, szakértő: Gergely Zoltán, forgatókönyvíró
DJ: Turiszt
 
2 héttel ezelőtt ott hagytuk abba, hogy mennyire szóljon egy személyes történetről a film. Kisebb szemantikai vita után Trillian karaoki báros élménye elvetésre került, mivel túl személyes, nincs helye egy rádiós workshopban, ahol legfőbb szempont a csapatmunka. Megegyeztünk abban, hogy mindenképp műfaji filmnek állunk neki, mert abból lehet magát a szakmát megtanulni. 4 ötlet merült fel a műsor alatt: a sertésinfluenza kapcsán egy vírusos, a hírek alapján egy bankrablós, de tartja még a frontot a vonatos-üldözős akciófilm, és felmerült egy új orosz kamaradarab is. 
 
1. A bankrablás
A közelmúltban esett meg, hogy egy bankrabló úgy menekült el az üldöző rendőrök elől, hogy egy panálházba beszaladt. Azóta sem találja senki. Annyira Magyar (műfaji film) és Annyira Aktuális (tán egy hónapja esett meg a Flóriánnál), hogy ennek a vonalnak az elemzése került az adás középpontjába. Az ötlet onnan jött, hogy két héttel ezelőtti adásunkba jött szakértő-vendégségbe Gergely Zoltán észt osztani, és ezért a szokásosnál hamarabb ment ügyeket intézni a bankba. Felkötötte magára nem egészen egy éves kisfiát a bankos lányok nagy örömére és intézkedett. Miután az adásból hazaért, hallotta a hírekben, hogy bankrablás történt túszejtéssel. Utólag rákérdezett a bankban egyik pénztáros nőnél, hogy mi történt, aki elmesélte, hogy a túsz őt akarta rávenni, hogy legyen túsz. "Én nem megyek" - válaszolt a nő a bankrablóra nem törődve a ráfogott fegyverrel. Egy másik ember elment túsznak.
 
A bankrablós ötlet azért csigázta fel a kedélyeket, mert egy olyan téma, ami "az utcán hever", ugyanakkor a fenti történet olyan problémákat feszeget, hogy mit tenne egy szuperhős, ha rajta van egy gyerek: biztos nem hősködne. Vagy? Vita során kiderült, hogy a bankrablós történeteknek igazából csak maga a bankrabló lehet a főhőse, egyszerűen róluk szól a történet. Izgalmas lehetne-e vajon esetleg egy túsz? Vagy az az ember, aki a rátartott pisztolynak azt mondja, ő nem megy sehová, hagyják békén. Milyen motivációi lehetnek neki?
Hivatkozott filmekként felmerült a Kánikulai délután és a JVCD című filmek, mint bankrablós történetek. A Kánikulai délutánban egy szerencsétlenül sikerült bankrablás történetét látjuk két igazán elkeseredett és jóindulatú bankrablónak nem sikerül a rablás (egyik Al Pacino). A JVCD című filmben pont nem a bankrabló a főhős: Jean-Claude Van Damme (a film címe a színész monogramja) csak a bankban van, amikor kirabolják azt, és Van Damme itt önmagát játszva semmi hősiessel nem tud előrukkolni: olyan, mint egy hétköznapi ember.
 
2. Tartja még magát Trillian vonatos üldözéses akciófilmje, ami nem lépet előre ez alatt a brainstorming alatt. Max. annyit, hogy a történetet be is áldozná, hogyha valamelyik filmben lehetne vonatos üldözés.
 
3. Csaba a sertésinfluenzás ötletet vitte tovább, mely elmesélné a félresikerült magyarországi ellenanyag kísérletet: a karantén alatt lévő erdei kórházban véletlen az ellenanyagból az egész világra veszélyes vírust fejlesztenek. Meg kell akadályozni, hogy kijusson, és itt lehet játszani a zárt közösséggel, személyessé tenni pl. a főorvos 10 éves gyerekeivel, akikért lehetne aggódni, aztán vannak az „egyszerű betegek”, de a főkarakter lehetne a kórházigazgató, a fő kutató orvos, adódhat szerelmi szál, a helyszín sokat hordoz magában. Drámai részekkel, emberi/zárt térből való kitörésekkel. Műfaj: thriller, gonosz figurával.
 
4. Yvonne háromszereplős abszurd horror rakkenroll kamaradarabja: Oroszországban 2 zenész férfi hűtőjében megtalálják a rajongójukat, akiből már fogyasztottak is, legalábbis az újságcikk szerint. Lehetnének fiúcsapat, vagy kortárs jazz?  
 
Következő alkalomra már log-line-ok (egy-három hatásos mondatból álló összefoglaló) készülnek ezekből az ötletekből. Ez vázolja az alaphelyzet, konfliktus, bonyodalom körét, vagyis: hogyan és mi legyen az eleje, közepe, vége a filmnek. Ebből készül majd a  szinopszis, de lehet már az adásba is ezzel jönni. Sokszor a szinopszist a forgatókönyvből visszafejtve újraírják, mert annyit változik a forgatókönyv írása alatt a történet, hogy az eredeti sokszor felismerhetetlenné válik.

A bejegyzés trackback címe:

https://freecinema.blog.hu/api/trackback/id/tr511157611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása